Klantenservice

Betere service naar uw clienten door outsourcing

Klantenservice in e-Commerce

Een goede klantenservice geeft een merknaam een positieve uitstraling. Vooral met betrekking tot e-commerce heeft een tevreden klant de hoogste prioriteit. Vanwege de grote concurrentie en het gebrek aan directe interactie kan de klantenservice uw bedrijf doen onderscheiden van anderen. Traditionele marketing is niet meer zo effectief als vroeger. Klanten vertrouwen op ervaringen uit de eerste hand om te beslissen of ze een aankoop zullen doen. Positieve beoordelingen en aanbevelingen kunnen een grote impact hebben op uw klantenbestand. Het is veel waarschijnlijker dat u klanten behoudt en nieuwe krijgt als u ervoor zorgt dat uw klantenservice onberispelijk is. Het belangrijkste aspect hiervan is om de klant met zorg en respect te behandelen. Kopers worden graag op hun wenken bediend. Dit kan betekenen dat u moet reageren op vragen over uw product.

De wetenschap dat een bestelling is verzonden is een geruststelling. Dit geldt ook voor het kunnen volgen van pakketten of een eenvoudig bedankje voor uw aankoop aan het einde van de bevestigingsmail. Het zijn allemaal kleine dingen die een wereld van verschil kunnen maken waar het gaat om het behouden van klanten. Niemand voelt zich graag een nummer op een spreadsheet. Als u uw klanten een goede klantenservice biedt, geeft u het signaal af dat u hen net zo zeer waardeert als de bestellingen die ze bij u plaatsen.

Retourneert Afhandeling

Een ander struikelpunt voor veel bedrijven is de afhandeling van retourzendingen. Het in goede banen leiden van de retourzending en het verrichten van de terugbetalingen kan een nachtmerrie zijn. Het gaat gepaard met de frustratie van de wetenschap dat u minder winst maakt en er een klant teleurgesteld is. Dit kan zowel voor u als voor de klant tot onaangename situaties leiden. Op die momenten kan het moeilijk zijn om in gedachten te houden dat het behouden van de klant veel waardevoller is dan de verloren verkoop. Een tijdige en vriendelijke reactie naar de klant toe kan de angel eruit halen. Door het probleem aan te pakken en aan te bieden om te helpen in plaats van argwaan te tonen, kunt u proberen het beste van een ongunstige situatie te maken. De klant korting geven op een andere aankoop of een vervanging aanbieden, kan een geweldige manier zijn om aan te
geven dat u de klant waardeert.

Geweldige Klantenservice

Om alle problemen aan te pakken is een groot team van medewerkers nodig dat zichhelemaal wijdt aan de klantenservice. Dit moeten mensenmensen zijn, personen die medelevend zijn en goed onder stress kunnen werken. Het opzetten van een eigen onafhankelijke klantenservice kan uw bedrijfsmiddelen evenwel uitputten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over kwesties als het trainen van de betreffende werknemers, het opzetten van de nodige afhandelingssystemen en het omgaan met eventuele tegenvallers onderweg. We bieden onze reeds bestaande klantenservice als alternatief aan. Door dit segment van uw bedrijf aan ons te delegeren, wint u meer tijd en middelen om te investeren in uitbreiding.

Bovendien is het hele proces eenvoudiger voor ons, omdat we verbonden zijn met onze afhandelings- en magazijndiensten. Dit betekent dat de verwerking van retourzendingen snel en pijnloos verloopt. In de wetenschap dat 30% van alle online bestellingen wordt geretourneerd, richten we ons op het zorgvuldig afhandelen ervan. Op deze manier kunt u beschikken over een professionele klantenservice voor een fractie van de kosten.

Laat ons het werk doen

Bespaar tijd en kosten door het uitbesteden van uw e-Fulfilment, Opslag, Transport ,
Distributie en Warehousing