Klantenservice

Betere service naar uw clienten door outsourcing

Klantenservice Vareya voor alle webshops

Een belangrijk onderdeel waar een webshop veel mee te maken heeft, is de klantenservice. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat klanten vragen of opmerkingen hebben over bepaalde producten.

U wilt daarom dat uw klanten zo goed mogelijk worden geholpen. Maar wat als u gewoonweg geen tijd hebt om uw online shoppers via diverse kanalen te woord te staan?

Vareya staat voor u klaar, om ook daarmee u te ontzorgen.

Een goede klantenservice geeft een merknaam een positieve uitstraling. Vooral met betrekking tot e-commerce heeft een tevreden klant de hoogste prioriteit. Vanwege de grote concurrentie en het gebrek aan directe interactie, onderscheid u een uitstekende klantenservice van uw webshop van anderen.

Traditionele marketing is niet meer zo effectief als vroeger. Nieuwe klanten of potentiële klanten vertrouwen op ervaringen uit de eerste hand om te beslissen of ze een aankoop doen. Positieve beoordelingen en aanbevelingen kunnen een grote impact hebben op uw klantenbestand.

Waarom een klantenservice belangrijk is

Het is veel waarschijnlijker dat je uw online shoppers behoudt en nieuwe klanten krijgt als u ervoor zorgt dat uw service uitstekend is. Het belangrijkste aspect hiervan is om de cliënt met zorg en respect te behandelen. Kopers worden namelijk graag op hun wenken bediend. Dit betekent dat u tevens snel moet reageren op vragen over uw producten.

Vareya heeft ook een klantenservice ter beschikking voor jouw webwinkel. Deze afdeling staat 7 dagen per week klaar om jouw klanten telefonisch, per e-mail of per chat te woord te staan. Hierdoor kunt u als webshop bereikbaarheid garanderen en uw klantloyaliteit vergroten.

Een goede webwinkel biedt klanten namelijk ondersteuning, is transparant en staat op ieder moment van de dag klaar voor de klanten. Zorg ervoor dat klanten makkelijk contact opnemen met de webshop als er vragen zijn. Of het nu bijvoorbeeld gaat om een retourzending, een vraag over het product of de status van de pakket verzending. Alle antwoorden op deze vragen kan de klantenservice van Vareya geven.

Vareya ondersteunt en ontzorgt de webshop bij alle schakels van het e-fulfilment proces.

Afhandeling via klantenservice

Een goede klantenservice bestaat niet alleen maar uit goed bereikbaar zijn voor uw online klanten. Onze service gaat veel verder. Een aantal punten is belangrijk bij het goed te woord staan van uw online klanten, zoals:

  • Het daadwerkelijk geven van een correct antwoord.
  • Voldoen aan de verwachtingen van de online klant.
  • Waarmaken van beloften en afspraken.
  • Correcte afhandeling van iedere vraag.
  • Goede nazorg.

Handel klachten goed en positief af

Klanten zijn de afgelopen jaren steeds kritischer geworden. Daarmee is het afhandelen van klachten en vragen ook belangrijker geworden. Er wordt veel service gevraagd van de webshops. Het is van belang om een uitstekende service te bieden aan uw bestaande klanten.

Consumenten laten gemakkelijk een klacht of negatief bericht achter via social media. Dit kan uw imago beschadigen en grote gevolgen hebben voor uw webwinkel.

Een goede behandeling van klachten is daarom uiterst belangrijk. Wanneer u een klant goed hebt geholpen, zal de klacht niet worden verspreid. Sterker nog, er is zelfs een kans dat de consument juist positief over uw webshop en service schrijft. Dit is de beste reclame die je je maar kan wensen.

Door uw klantenservice aan Vareya te delegeren, wint u meer tijd en middelen om te investeren in uitbreiding.

Bovendien is het hele proces eenvoudiger voor ons, omdat wij verbonden zijn met onze afhandelings- en magazijndiensten. Dit betekent dat de verwerking van retourzendingen snel en feilloos verloopt.

In de wetenschap dat 30% van alle online bestellingen wordt geretourneerd, richten we ons op het zorgvuldig afhandelen ervan. Op deze manier kunt u beschikken over een professionele klantenservice voor een fractie van de kosten.

Vareya staat altijd voor u en uw online shoppers klaar.

Laat ons het werk doen

Bespaar tijd en kosten door het uitbesteden van uw e-Fulfilment, Opslag, Transport ,
Distributie en Warehousing